Szukaj

Jak złagodzić ból kręgosłupa lędźwiowego – Leczenie bez leków.

Rafał, 1 październik 2021
Jak złagodzić ból kręgosłupa lędźwiowego – Leczenie bez leków.

„Łupanie w krzyżu”, ból przy schylaniu, drętwiejące nogi… Czujesz, że Twoje plecy mają dość? Poznaj 7 sposobów na to, jak złagodzić ból kręgosłupa lędźwiowego.

Czego się dowiesz:

  •  Jak rozpoznać ból kręgosłupa lędźwiowego
  • Jak złagodzić ból kręgosłupa lędźwiowego – 7 metod

Objawy bólu kręgosłupa lędźwiowego

Wydaje się, że po samej nazwie wiadomo, kiedy mamy problem, jednak w praktyce nie zawsze tak jest.

Ból kręgosłupa lędźwiowego to typowy objaw sugerujący, że z plecami jest coś nie tak. Jednak zanim ten się pojawi i zacznie dokuczać, można wyróżnić kilka innych objawów zwiastujących problem.

Oto one:

  • Mrowienie i drętwienie ciała
  • Silne napięcie mięśni przykręgosłupowych
  • Mniejsza sprawność mięśni nóg
  • Niedowład niektórych mięśni
  • Bóle w stopach

Pojawienie się jednego objawu najczęściej jest bagatelizowane pod pretekstem „zaraz to rozchodzę”… Jednak z medycznego punktu widzenia to spore ryzyko.

Choć najlepszym wyjściem jest wizyta u lekarza, to poniżej znajdziesz kilka sposobów na doraźną pomoc.

7 metod na to, jak złagodzić ból kręgosłupa lędźwiowego

Metoda 1 – Regularna aktywność fizyczna

To najskuteczniejsza forma profilaktyczna. Ruch usprawnia metabolizm, aktywuje do pracy mięśnie głębokie, rozluźnia zesztywniałe struktury mięśni i pobudza do pracy tkankę łączną (stawy).

Regularna aktywność dopasowana do indywidualnych możliwości to genialny sposób na uchronienie się przed pojawieniem się bólu.


Metoda 2 – Ciepło

Gdy ból już się pojawił, nie ma co czekać. Trzeba działać. Jedną z metod jest nagrzanie obolałego miejsca. Ciepło pozwala rozluźnić się mięśniom, a to właśnie ich sztywność jest najczęstszym powodem bólu.

Ciepło może pochodzić z:

  • Termoforu ułożonego pomiędzy plecami a oparciem fotela
  • Plastrów rozgrzewających
  • Kąpieli
  • Okładów

Metoda 3 – Ćwiczenie rozluźniające

Napięcie mięśni lędźwi można usunąć poprzez proste ćwiczenie.

  1. Połóż się na ziemi.
  2. Podudzia ułóż na stołku, kanapie lub niech zawisną w powietrzu pod kątem 90 stopni.
  3. Staraj się docisnąć odcinek lędźwiowy kręgosłupa do ziemi.
  4. Jeśli czujesz, że możesz, przełóż ugięte nogi do lewej i prawej strony, nie odklejając przy tym łopatek od ziemi.
  5. Nie forsuj się. Ruch powinien być płynny.


Metoda 4 – Spacer i rozciąganie

Jeśli pracujesz przy biurku przez 8 godzin/dobę rób przerwy na spacer i rozciąganie. W czasie 5-minutowej przerwy można naprawdę wiele.

Oto kilka ćwiczeń rozciągających:

  • Pospaceruj przez 2 minuty.
  • Stań w miejscu i nie odrywając stóp od ziemi, obróć się w lewo i prawo samym tułowiem.
  • Stań stabilnie i złącz kolana. Wyprostuj się i podnieś ręce do góry, wyciągając przy tym sylwetkę, jak najbardziej się da. Opuść ręce i wykonaj ten ruch jeszcze kilka razy.
  • Stań na prostych nogach i pochyl się do przodu, starając się dłońmi dotknąć ziemi.
  • Stań na lekko rozstawionych nogach, pochyl się do przodu, opuść swobodnie ręce i tułowiem wykonuj ruch „kołyski” od lewej do prawej nogi.

Metoda 5 – Masaż

Choć zwyczajne zesztywnienie mięśni nie jest uciążliwe, to połączone ze zwyrodnieniem przestrzeni międzykręgowych już tak. W takiej sytuacji masaż może pomóc. Tę kwestię najlepiej pozostawić fizjoterapeutom, którzy doskonale wiedzą, jak rozwiązać taki problem.

Metoda 6 – Higiena pracy

Oczywiście można się ratować tabletkami i masażami, jednak nic nie zadziała lepiej niż profilaktyka. Ciągłe siedzenie to niemalże pewne problemy z kręgosłupem. Dlatego o wiele korzystniej jest pracować w pozycji siedząco-stojącej zmieniając ją co godzinę.

Do takiego modelu pracy idealnie sprawdzi się funkcjonalne biurko elektryczne.

Metoda 7 – Dobry fotel

Jedną z głównych przyczyn problemów z kręgosłupem jest nieprawidłowa pozycja w czasie siedzenia. Nic w tym dziwnego, bo siedząc po kilka godzin nie trudno zapomnieć o utrzymywaniu właściwej postawy.

Dlatego by chronić kręgosłup przed zwyrodnieniem warto nabyć ergonomiczny fotel, który podtrzymuje odcinek lędźwiowy kręgosłupa, minimalizując drętwienie, a co za tym idzie ból.

Podsumowanie

Ból lędźwi to uciążliwy problem. Jednak faszerowanie się tabletkami przeciwbólowymi nie jest jego rozwiązaniem. Właściwa higiena pracy oraz ruch to najlepsze lekarstwo.

Sprawdź ofertę Deskwise na biurka i fotele do ergonomicznej i bezpiecznej dla Twoich pleców pracy.

.

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Zamawiam i płacę