Szukaj

Jak siedzieć przy biurku? Wyrób sobie nawyk prawidłowej postawy…

Rafał, 23 lipiec 2021
Jak siedzieć przy biurku? Wyrób sobie nawyk prawidłowej postawy…

Choć z reguły wiemy, że trzymanie prostej postawy w trakcie pracy działa na naszą korzyść, to i tak często siedzimy powykręcani jak serpentyny… Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ nie mamy wyrobionego nawyku powrotu do prawidłowej pozycji. A jak go wyrobić?

Utrzymywanie wyprostowanej postawy przy biurku to bardzo ważny element ergonomicznej pracy. Dzięki temu kręgosłup nie cierpi, a jednocześnie:

  • Zwiększa się wydajność pracy
  • Poprawia koncentracja
  • Działamy prewencyjnie na rzecz zdrowia całego organizmu
  • Lepiej dotleniamy organizm
  • Zapobiegamy niechcianym napięciom mięśni

    Warto pracować w odpowiedniej pozycji. To więcej niż pewne.

    Ale samo gadanie, na nic się zda, gdyż w pracy i tak nie pamiętamy o tym, by utrzymywać wyprostowaną sylwetkę.

    Co więc zrobić?

    Rozwiązaniem jest kilka prostych sposobów na przypominanie sobie, kiedy i jak powrócić do właściwej postawy.

    Jak siedzieć przy biurku - od czego zacząć?

    Po pierwsze:

    Warto zaobserwować, jakie nawyki mamy już wyrobione i porównać je ze wzorem prawidłowej postawy w czasie siedzenia.

    Niektórzy z nas mają tendencję do opierania się tylko odcinkiem piersiowym kręgosłupa, inni siedzą z nogą założoną na drugą, a jeszcze inni ze zwieszoną do przodu głową i opadającymi do przodu barkami.

    Choć nie widać tego na pierwszy rzut oka, to właśnie detale decydują o ogólnej postawie. Tego typu nawyki wyrabiane są przez lata i każdy je ma.

    Często nawet nieprawidłowa postawa nie daje objawów w postaci bólu, przez co bagatelizujemy problem.

    Po drugie:

    Jeśli nie chcemy, by w przyszłości doszło do zwyrodnień i kontuzji mięśniowych, warto działać już teraz.

    Zacznijmy, więc od prawidłowej postawy. Zobacz, jak powinna wyglądać:


    I choć może teraz właśnie poprawiłeś się, siedząc, to problem nie leży w nieznajomości tego schematu, a w zwyczajnym zapominaniu o tym, by tak siedzieć.

    Dlatego poniżej znajdziesz kilka metod, na to jak z tym walczyć.

    Jak siedzieć przy biurku? – Metoda na wyrobienie nawyku prawidłowej postawy

    Najpierw poznajmy prosty schemat nienagannej postawy.

    By sylwetka była prawidłowa:

    • Wyprostuj plecy
    • Schowaj łopatki
    • Ściągnij w dół ramiona
    • Wyciągnij ręce do góry i opuść
    • Unieś brodę w górę
    • Delikatnie wciągnij brzuch- tak by móc swobodnie oddychać

    A teraz kilka sposobów na wyrobienie nawyku prawidłowej postawy:

    • Ustaw sobie przypomnienie/budzik, co 25 minut z opisem: POPRAW POSTAWĘ.
    • Po poprawie postawy utrzymuj ją świadomie przez minimum 3 minuty, by przyzwyczaić mięśnie.
    • Postaw lustro w miejscu pracy i co jakiś czas spoglądaj na swoje odbicie i koryguj, gdy widzisz nieprawidłową postawę.
    • Wstawaj od biurka maksymalnie po 45 minutach pracy na 5 minut.
    • Wykonuj ćwiczenia rozciągające kręgosłup po pracy: child pose, skłon rękoma do stóp z wyprostowanymi kolanami.


    PORADA

    Rozwiązaniem problemu przypominania i korygowania postawy jest inwestycja w biurko z elektryczną regulacją od Deskwise.

    Dlaczego?

    Ponieważ aplikacja Deskwise zawiera wbudowaną funkcję przypominania o zmianie pozycji w trakcie pracy. Dzięki niej regularnie będziesz informowany o tym, by zmienić pozycję. A wtedy wystarczy jedno kliknięcie i biurko zamieni się w wysoki blat, przy którym możesz wygodnie stać i pracować.

    To najlepsza opcja dla Twoich pleców. Dzięki temu nie tylko poprawisz postawę, ale jednocześnie usprawnisz krążenie w organizmie, co oczywiście ma wiele prozdrowotnych korzyści.


    Podsumowanie

    Jeśli widzisz, że masz problem z utrzymywaniem prawidłowej postawy, to dzięki tym wskazówkom jesteś o krok bliżej do lepszego zdrowia. Korzystaj z nich i usprawnij swoje miejsce pracy. Biurko z elektryczną regulacją i systemem przypominania świetnie się w takiej roli sprawdzi.

    Sprawdź ofertę Deskwise na biurka regulowane elektrycznie z systemem przypominania.


    .

    Koszyk

    Twój koszyk jest pusty.

    Zamawiam i płacę